Zuzzu Rellone
Cikgu Nordin dalam kenangan.. Al-fatihah..
Saturday, February 11, 2012 @ 2:53 AM | 2 Your Espresso


Assalamualaikum..

Lama tak jumpa? kinda busy, cewahh alasan takleh pakai kan, haha takpa lah.. apa yg tertarik utk cek update blog hari ni? haa tgk title laa.. humm first skali, minta sesiapa yg baca entry ni, please? minta hadiahkan Al-fatihah kepada Cikgu Nordin.. Beliau merupakan seorg guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Syed Mohamed Al-Bukhary yg mengajar subject Science. Selain itu, beliau juga merupakan guru tuition di Premier, rumah Sir Sham dan ada lagi kot tempat yg cek taktau..




Cikgu..
Terlalu banyak jasa cikgu dkt kami, kami tak mampu nk balas.. terima kasih ats segalanya.. Cikgu Nordin dikenali sbg cikgu yg paaalinggg lawakk, dan tak pernah serious. Namun, dalam lawak dia tu jugak terselit segala info ataupun tips yg saaangaat penting utk PMR . sapa yg cepat pickup, dia dapat laa.. Cikgu juga seorg yg sgt pemurah, beliau tak kesah kalau org pegi kelas dia tp tak bayar yuran, beliau sentiasa halal duit dan ilmu tersebut.. pemurahnya cikgu..Beliau sentiasa menjalankan tanggungjawabnya sebagai guru tanpa mengharapkan balasan..demi anak bangsanya sendiri.. Cikgu tak pernah marah kalau org buat bising dlm kelas dia, bg cikgu, sapa yg nk menuntut ilmu, pandai-pandai la jaga adab..Cikgu mesra sgt dgn semua pelajar dia, kalau tak paham tanya, sepuluh kali pun takpa, takan marah pun.. kalau student buat lawak ka, mainkan cikgu ka, bising ka, sikit pun cikgu tak kesah kan, baiknya cikguu.. tingginya tahap kesabaran cikgu.. Cikgu sentiasa nampak ceria, gembira, tapi dalam hati cikgu sapa yg taw kan? Cikgu juga dikenali sbg cikgu yg mai lambat tapi balik paling awal, membuatkan beliau menjadi guru yg paling disayangi, hehe
  Saya rindu cikgu :(






Cikgu..
Walaupun cikgu taktau nama saya, tapi cikgu cam muka saya kan? Buktinya haritu cikgu jumpa saya dekat bakery, cikgu terus tanya result PMR saya kan? Alhamdulillah.. berkat ilmu cikgu, saya berjaya dapat A dalam subject Science padahal saya sgt lemah subject tu, tak penah dapat A.mungkin sebab formula-formula yg cikgu bagi kan? DREVAA COCIDIN, SOZEF dan sebagainya,  terima kasih cikgu.. maafkan segala keterlanjuran saya.. Semoga roh cikgu ditempatkan bersama orang-orang beriman..Saya minta maaf sebab tak pernah pi ziarah cikgu masa sakit haritu.. Semua pelajar cikgu sentiasa mendoakan kesejahteraan cikgu.. Amin..


kaya? miskin? pasti akan mati.. 



Older Post | Newer Post



Ya Allah..Engkau berilah ilmu yg bermanfaat kepada kami, kuatkanlah ingatan kami, jadikan lah kami orang-orang yg berjaya dan berguna..



Home of Story
Meet The Ladyy
Psssstt Psssttt :p
I love Them :p





FullMade By: SiGemukKyfi
Template By: Mr.Google
Image By: We Heart It