Zuzzu Rellone
JUMAAT
Friday, January 21, 2011 @ 1:22 AM | 0 Your Espresso

. Assalamualaikum . 


sedikit renungan untuk kita semuaaaaa .


Dari Abu Hurairah r.a katanya Rasulullah SAW bersabda: “Kita (umat Muhammad) adalah yang terakhir (datang ke dunia) tetapi yang terdahulu (diadili) pada hari kiamat. Kita adalah yang paling dahulu masuk syurga, padahal mereka diberi kitab lebih dahulu daripada kita sedangkan kita sesudah mereka. Kita diberikan petunjuk oleh Allah akan kebenaran yang mereka perselisihkan itu yang Allah telah tunjukkan kepada kita iaitu Hari Jumaat. Maka hari ini (Jumaat) adalah untuk kita. Besok (Sabtu) untuk kaum Yahudi dan lusa (Ahad) untuk kaum Nasrani. "









ehem ehem pekabo korang eit ? lama tk dgq ceta norh , besa laa budak sekolah payah nak update hari hari , tambah2 nak dekat sukan , Ya Allah , penat tidak terkata . padahal bkn bt pa sangat pun , awat hah ? hmm besa laa cek ni bukan tahan lasak sangat , sekolah tuu bule kata rumah kedua kot norh ? sehari dok situ , rumah seniri nie just check in , balik tidoq ja laa kott ? haish lumrah kehidupan..






tengok budak nie lagi terok , wkwkwkwkw



okay biaq pi yg tuu , nak ceta esok sekolah nie . hari SABTU weh sekolah ? tak menarik betul , belajaq pulak tuu , kot la bg aktiviti , muahahaha *akai pemalass ! hurm ingatkan ganti untuk raya Cina , tapi tengok2 ganti utk awal Ramadhan , tengok cek dok menyembang dekat tusen tadi dgn kengkawan , depa kata paa .




kawan 1 : weh amni , scola mpa scola dak esok ?
saya : cangak lagi , scola laa ooii , suma scola kott .
kawan 2 : tu laa , samaa ar kitaa , tapi berbaloi laa cuti raya cina seminggu .
saya : seminggu kah ? kami tiga hari jaa , Khamis , Jumaat , Sabtu ja kott =.=' tu pun if tak silap laa norh .
kawan 3 : then , scola hang ganti utk apo esok wehh ?
saya : kami aa , awal Ramadhan nanti nuhh .
kawan 1 : mak oooii , bapak awai ! semangat nak posa aaa tuu .
kawan 2 : weh , hang kena paham dia scola agama .
*gelak beramai-ramai . tak guna .
saya : *perlukah dijadikan bahan ? cisssss !


gelak terokk >.<




lbey kurang cemtu laaa , ada salah sikit minta maaf norh , haha dan sekarang , menjadi pertanyaan , cuti raya cina berapa hari haa ? habaq laa satt , memang la scola cek tada Chinese , tapi sehari jaa kaa ? sangap nak pi becuti lagi nieeee . 
kasihanilah kitorangg ^^


nanti cek tau , cek bt entry len , hahaha


Older Post | Newer Post



Ya Allah..Engkau berilah ilmu yg bermanfaat kepada kami, kuatkanlah ingatan kami, jadikan lah kami orang-orang yg berjaya dan berguna..



Home of Story
Meet The Ladyy
Psssstt Psssttt :p
I love Them :p





FullMade By: SiGemukKyfi
Template By: Mr.Google
Image By: We Heart It